STRATEGIE

Van gedrag van consumenten naar proposities en verdienmodellen

Een succesvolle strategie

Onderzoek doen naar je omgeving en het gedrag van consumenten en (potentiële) klanten is noodzakelijk om te komen tot de juiste inzichten. Deze inzichten zijn nodig om de meest waardevolle proposities voor uw klanten met de bijbehorende verdienmodellen te bepalen. Of de meest waardevolle procesverbeteringen voor uw medewerkers.

Consumentengedrag verandert

De technologische ontwikkelen gaan razendsnel. De bevolking blijft groeien. Toch blijft personeel schaars doordat de samenstelling van de bevolking wijzigt. Er treedt onder andere vergrijzing op en er komen meer immigranten. Jongere generaties groeien op met digitale oplossingen. Het milieu staat onder druk, waardoor er meer vraag naar duurzaamheid is. Door deze ontwikkelingen verandert ook het gedrag van consumenten, uw (potentiële) klanten, en medewerkers.

In bovenstaande context wil je nog steeds je bedrijfsdoelstellingen behalen door het realiseren van groei en/of efficiëncy. Digitaal is een vast onderdeel van je strategie om je bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Van inzichten naar proposities en verdienmodellen

Met de dienst Strategie word je geholpen met het:

  • Opstellen van je bedrijfsdoelstellingen.
  • Doen van onderzoek naar de markt, consumentengedrag en de behoeften van je (potentiële) klanten of medewerkers of die van jezelf.
  • Kiezen van de juiste doelgroep.
  • Opstellen van proposities die het meeste bijdragen aan het oplossen van het probleem van je doelgroep en dus het behalen van je doelstellingen.
  • Het opstellen van de bijbehorende verdienmodellen.
  • Bepalen van de impact op je organisatie, cultuur en benodigde vaardigheden.
  • Maken van een plan om de operatie aan te passen aan de levering van dit businessmodel.
  • Marketingplan om te zorgen dat je doelgroep de waarde van jouw propositie gaat inzien en deze gaat gebruiken. Zie ook Genereer meer leads door goede vindbaarheid in Google en online adverteren

Alle bovenstaande activiteiten staan in het teken van het behalen van je bedrijfsdoelstellingen door de beste beleving van uw producten en diensten bij uw klanten of medewerkers. Zie ook Optimale klantbeleving door de inzet van de beste touchpoints tijdens de klantreis.

Sparren over jouw vraagstukken?

Deel dan de informatie van jouw situatie via Hoe ga je om met technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften? of vraag een gratis adviesgesprek aan via onderstaande knop.

Raymond Werner

Schrijf je in voor een gratis adviesgesprek

Deel je vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe je groei en efficiency kunt realiseren door digitalisering.

Je bent aangemeld. We nemen binnen 24 uur contact op voor het maken van een afspraak.

Raymond Werner

Schrijf u in voor een gratis adviesgesprek

Deel uw vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe u groei en efficiency kunt realiseren middels de inzet van digitale oplossingen.

U bent aangemeld. We nemen zsm contact op voor het maken van een afspraak.

Pin It on Pinterest

Live chat!