fbpx

FIETSENHULP

Groei door meer leads en conversies

Context

Op 01-03-2021 belde Fietsenhulp EVEReONE B.V. met de vraag om te helpen met een Google Ads account. Het betreffende account had problemen waardoor er sinds 29-01-2021 geen advertenties meer draaide er dus ook geen aanvragen voor fietsreparaties en fietsonderhoud meer binnen kwamen.

Fietsenhulp bleek voor het verkrijgen van opdrachten geheel afhankelijk te zijn van Google Ads.

Fietsenhulp is door Khalid Hadoui opgericht op 20-09-2020. Khalid had er net voor gekozen om geheel als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Een funnel die een continue stroom oplevert van leads was gewenst voor de groei van Fietsenhulp.

Fietsenhulp groei door digitalisering

0-Meting

Voordat we aan de slag zijn gegaan hebben we eerst het huidige digitale landschap in kaart gebracht en een 0-meting uitgevoerd van de huidige prestaties. Onderstaand de 0-meting.

Groei door digitalisering 0-meting Fietsenhulp

* Website – conversies worden niet gemeten, maar sowieso minimale relevante clicks

Strategie

Fietsenhulp is een fietsenmaker die in Amsterdam en in een straal van 30 kilometer om Amsterdam je fiets komt repareren en/of onderhouden.

De doelgroep kan alle leeftijden hebben vanaf 18-80 jaar, man/vrouw. Potentiele klanten zullen voornamelijk in Google zoeken naar een fietsenmaker in de buurt en naar een fietsenmaker die op locatie komt indien men dit concept kent. Omdat de eerste pagina van Google bij deze lokale zoekopdrachten bestaat uit; Google Ads, Google Mijn Bedrijf en dan de lokale Google Search zoekresultaten hebben we ervoor gekozen om op deze kanalen te focussen.

Op het moment van contact kwamen er geheel geen aanvragen binnen dus hebben we de focus gelegd om zo snel mogelijk Google Ads op te schalen.

Vervolgens zijn we alle overige touchpoint gaan optimaliseren in een continue proces van; meten, analyseren, tot inzichten komen, hypotheses opstellen, wijzigingen doorvoeren en zo door.

Het doel is:

Meer omzet generen via organische kanalen. Zo minder afhankelijk zijn van Google Ads en de kosten voor Google Ads verlagen.

Om bovenstaand doel te realiseren hebben we onderstaande uitgevoerd.

Touchpoints

In bovenstaande strategie heb je kunnen lezen dat we hebben gekozen voor het kanaal Google met daarbij onderstaande touchpoints:

  • Google ads – In deze context hebben we ervoor gekozen om te maximaliseren voor clicks.
  • Google My Business – Het specifieke van Google Mijn Bedrijf voor Fietsenhulp is dat Fietsenhulp een servicegebied heeft en dus geen fysieke locatie waar je naar toe kunt. Dit vraag om een wat andere aanpak voor het verkrijgen van impressies en clicks.
  • Website voor (lokale Google Search) – De website was een bestaande website die nog te weinig waarde opleverde voor het bedrijf.

Bovenstaande touchpoints hebben we, binnen de huidige context, zoveel mogelijk ingericht naar de best practices en we zijn ze daarna werkelijk gaan gebruiken en steeds optimaliseren.

Marketing

Om bovenstaand doel met de genoemde strategie en touchpoints te behalen hebben we onderstaande marketing activeiten uitgevoerd.

  • Content
    Om met Google Mijn Bedrijf, de website beter gevonden te worden hebben we content gemaakt voor:
    • Lokale SEO – Fietsenhulp dient gevonden te worden op de hoofd zoekwoorden in specifieke plaatsen. Deze gebruiken we op de website en in Google Mijn Bedrijf.
    • Diensten – Als potentiële klanten zoeken op de diensten van Fietsenhulp in specifieke plaatsen dient Fietsenhulp zo hoog mogelijk getoond te worden.
    • Buyer journey – Naast zoekwoorden die meer te maken hebben met de “koop”-intentie hebben we content gemaakt die eerder in de buyer-journey zitten en de “informatie”-intentie hebben.
  • Conversie optimalisatie
    Om te komen van impressies naar clicks naar conversies hebben we onderstaande uitgevoerd:
    • Google Ads – Wekelijks hebben we gebruikte en uitgesloten zoekworden geoptimaliseerd. Tevens hebben we voor iedere contentpagina waar we specifieke zoekwoorden voor hadden een aparte advertentie gemaakt, waardoor de click-throughrate toenam en de gemiddelde kosten per click daalde.
    • Google Mijn Bedrijf – Structureel werken aan het verkrijgen van reviews met de juiste zoekwoorden daarin. Frequent foto’s en posts geplaatst.
    • Website
      • Titels en metadescrptions geoptimaliseerd om click-throught rate te verhogen.
      • Call-To-Actions op iedere pagina toegevoegd en clickable gemaakt.
      • Reviews van Google Mijn Bedrijf toegevoegd.
      • Enzovoort.

Huidige resultaten

  • Google Ads
    In onderstaande plaatjes zie je:

Clicks naar website en telefoon blijven op gelijk niveau

Kosten per click nemen af

Totale kosten nemen af

  • Google Mijn Bedrijf
    In onderstaande plaatjes zie je een mooie beweging van meer vertoningen naar meer clicks
    Google Mijn Bedrijf weergaven FietsenhulpGoogle Mijn Bedrijf acties Fietsenhulp
  • Lokale Google Search
    Clicks & impressie Google Search
  • Bovenstaande resultaten hebben onder andere te maken met de 63 relevante zoekwoorden die in de top-10 staan, waarvan 28 in de top-3.

Huidige resultaten tov 0-meting

In onderstaand overzicht kun je de huidige resultaten zien ten op zichte van de 0-meting.

  • Datum 0-meting: 01-03-2021
  • Datum huidige situatie: 24-06-2021

Beeld je eens in hoeveel omzet onderstaande resultaten voor Fietsenhulp oplevert.

Groei door digitalisering

Wil je net als Fietsenhulp ook groei van je bedrijf realiseren door digitalisering? Neem dan contact met ons op; telefoon, e-mail, WhatsApp of plan gelijk een gesprek in.

Fietsenhulp

Ben je op zoek naar een fietsenmaker die bij jou aan huis je fiets komt onderhouden of repareren? Voor privé of zakelijk? Neem dan zeker contact op Fietsenhulp. Fietsenhulp heeft; ervaring sinds 1994, een 5-sterren beoordeling en is 7 dagen per week van 07.00 – 22.00 beschikbaar om je te helpen.

EVEReONE heeft me heel erg geholpen met de groei van mijn bedrijf “Fietsenhulp” middels online marketing. Het bedrijf EVEReONE heeft als seo specialist local seo werkzaamheden uitgevoerd waardoor ik lokaal beter wordt gevonden. Mijn sea campagnes in Google Ads zijn verbeterd en zijn nu goedkoper en leveren meer conversies op. Middels de juiste (seo) content word ik nu beter gevonden en ben ik autoriteit op mijn vakgebied. EVEReONE B.V. heeft als echt conversie optimalisatie specialist tevens de conversie op mijn website verbeterd.

Khalid Hadoui

Eigenaar, Fietsenhulp

Raymond Werner

Schrijf je in voor een gratis adviesgesprek

Deel je vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe je groei en efficiency kunt realiseren door digitalisering.

Je bent aangemeld. We nemen binnen 24 uur contact op voor het maken van een afspraak.

Raymond Werner

Schrijf u in voor een gratis adviesgesprek

Deel uw vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe u groei en efficiency kunt realiseren middels de inzet van digitale oplossingen.

U bent aangemeld. We nemen zsm contact op voor het maken van een afspraak.

Pin It on Pinterest

Live chat!
X