STRATEGIE

Van gedrag van consumenten naar proposities en verdienmodellen

Een succesvolle strategie

Onderzoek doen naar uw omgeving en het gedrag van consumenten en (potentiële) klanten is noodzakelijk om te komen tot de juiste inzichten. Deze inzichten zijn nodig om de meest waardevolle proposities voor uw klanten met de bijbehorende verdienmodellen te bepalen. Of de meest waardevolle procesverbeteringen voor uw medewerkers.

Consumentengedrag verandert

De technologische ontwikkelen gaan razendsnel. De bevolking blijft groeien. Toch blijft personeel schaars doordat de samenstelling van de bevolking wijzigt. Er treedt onder andere vergrijzing op en er komen meer immigranten. Jongere generaties groeien op met digitale oplossingen. Het milieu staat onder druk, waardoor er meer vraag naar duurzaamheid is. Door deze ontwikkelingen verandert ook het gedrag van consumenten, uw (potentiële) klanten, en medewerkers.

In bovenstaande context wilt u nog steeds uw bedrijfsdoelstellingen behalen door het realiseren van groei en/of efficiëncy. Digitaal is een vast onderdeel van uw strategie om uw bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Van inzichten naar proposities en verdienmodellen

Met de dienst Strategie wordt u geholpen met het:

  • Opstellen van uw bedrijfsdoelstellingen.
  • Doen van onderzoek naar de markt, consumentengedrag en de behoeften van uw (potentiële) klanten of medewerkers of die van uzelf.
  • Kiezen van de juiste doelgroep.
  • Opstellen van proposities die het meeste bijdragen aan het oplossen van het probleem van uw doelgroep en dus het behalen van uw doelstellingen.
  • Het opstellen van de bijbehorende verdienmodellen.
  • Bepalen van de impact op uw organisatie, cultuur en benodigde vaardigheden.
  • Maken van een plan om de operatie aan te passen aan de levering van dit businessmodel.
  • Marketingplan om te zorgen dat uw doelgroep de waarde van uw propositie gaat inzien en deze gaat gebruiken. Zie ook Genereer meer leads door goede vindbaarheid in Google en online adverteren

Alle bovenstaande activiteiten staan in het teken van het behalen van uw bedrijfsdoelstellingen door de beste beleving van uw producten en diensten bij uw klanten of medewerkers. Zie ook Optimale klantbeleving door de inzet van de beste touchpoints tijdens de klantreis.

Sparren over uw vraagstukken?

Deel dan de informatie van uw situatie via Hoe gaat u om met technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften? of vraag een gratis adviesgesprek aan via onderstaande knop.

Raymond Werner

Schrijf u in voor een gratis adviesgesprek

Deel uw vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe u groei en efficiency kunt realiseren door digitalisering.

U bent aangemeld. We nemen zsm contact op voor het maken van een afspraak.

Raymond Werner

Schrijf u in voor een gratis adviesgesprek

Deel uw vraagstuk in een gratis adviesgesprek en ervaar hoe u groei en efficiency kunt realiseren middels de inzet van digitale oplossingen.

U bent aangemeld. We nemen zsm contact op voor het maken van een afspraak.

Pin It on Pinterest

Kan ik u helpen?